Tijdelijk krap bij kas
Ik kan het maandbedrag voor mijn lening niet betalen. Wat nu?
Lukt het je niet om je maandbedrag te betalen? Dat kan gebeuren. Bijvoorbeeld als je onverwacht een groot bedrag moet betalen. Of tijdelijk minder werkt. Informeer Findio direct als je je maandbedrag niet kunt betalen. Stuur een e-mail naar service@findio.nl of bel ons op 020 342 16 21. Onze medewerkers zijn op werkdagen bereikbaar van 08:30 tot 17:00 uur. We kijken dan samen hoe je jouw lening voortzet.
Je betaalt een lager maandbedrag. Bekijk de voorwaarden voor deze optie onderaan deze pagina.
Is er een medecontractant? Dan moet hij akkoord zijn. Voldoe je aan alle voorwaarden en wil je een lager maandbedrag betalen? Stuur dan een e-mail naar service@findio.nl en geef aan:
- wat het contractnummer is van je lening.
- wat de reden is van je verzoek.
- welk maandbedrag je zou willen afspreken.
Bij deze optie wordt de looptijd van de lening langer en betaal je meer rente.
Een betalingsregeling bij een betalingsachterstand
Heb je al een betalingsachterstand? Bel ons dan op 020 312 53 99. Onze medewerkers zijn op werkdagen bereikbaar van 08:30 tot 17:00 uur. Als het mogelijk is, krijg je een betalingsregeling.
Voorwaarden een lager maandbedrag betalen
Findio kan je de mogelijkheid geven om structureel een lager maandbedrag te betalen. Let op: hierdoor duurt het langer voordat je je lening hebt terugbetaald. De totale kosten van je lening worden hierdoor hoger en de looptijd van jouw lening wordt langer.
Dit zijn de voorwaarden voor een lager maandbedrag betalen:
Bij een Persoonlijke Lening
- Als Findio je maandbedrag verlaagt, mag je er nog maximaal 10 jaar over doen om je lening terug te betalen.
- Je lost jouw lening af voor je 75e.
- Is er een medecontractant? Dan moet hij akkoord zijn.